FB będzie miał w Polsce konkurencję. Powraca Nasza Klasa!

Dodano:
Nasza Klasa Źródło: Google Play
Polski portal społecznościowy, który swego czasu łączył miliony znajomych, wraca po czterech latach – tym razem jako aplikacja mobilna. Twórcy liczą na sentyment Polaków.

To nie było aż tak dawno kiedy Maciej Popowicz w 2006 roku otworzył serwis nasza-klasa.pl, wzorując się na amerykańskim Classmates.com. Szybko zdobył ogromną popularność jako pierwsze polskie medium społecznościowe, pozwalające na odnajdywanie szkolnych znajomych i i tworzenie wirtualnych klas z tymi samymi kolegami i koleżankami co w rzeczywistości.

Szczyt popularności polskiego serwisu społecznościowego przypadł na lata 2007-2008, ale po 2011 roku zaczął tracić użytkowników na rzecz Facebooka. Pod koniec 2014 roku został sprzedany portalowi Onet. Po latach spadku aktywności serwis zakończył działalność 27 lipca 2021 roku. A teraz ma szansę wrócić do gry.

Co potrafi odnowiona aplikacja Nasza Klasa?

Konkurencja dla Facebooka to nie są zapowiedzi na wyrost. Aplikacja NK umożliwia stworzenie własnego profilu oraz wyszukiwanie znajomych według szkoły, klasy lub imienia. Możliwe jest też dołączenie do profilu klasy, szkoły i rocznika oraz tworzenie grup. Użytkownicy mogą również udostępniać zdjęcia i filmy.

Za 19,99 złotych miesięcznie lub 99,99 złotych rocznie oferowana jest subskrypcja NK Premium, która zapewnia m.in. brak reklam, a także możliwość dodawania filmów dłuższych niż 60 sekund oraz wysyłania załączników audio i zdjęć na czacie.

Czy na korzyść Naszej Klasy zadziała sentyment Polaków do dawnych czasów?

Dystrybucję aplikacji już zapewnia zarówno Google Play jak i App Store. Twórcy liczą na nostalgię pokolenia 30+ znużonego amerykańskim FB.

Jak pokazuje przykład Chin i Rosji, lokalne serwisy społecznościowe mają rację bytu – przekonuje instalki.pl. W Chinach WeChat ma 1,34 miliarda użytkowników – to nie tylko social, ale płatności i biznes, dominując mimo globalnych rywali. W Rosji VKontakte dociera do 92 milionów miesięcznie, z 73 procentami rynku social mediów.

W szczycie popularności, który w przypadku Naszej Klasy miał miejsce w 2008 roku, z serwisu korzystało blisko 15 mln aktywnych użytkowników.

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...

Proszę czekać ...